مقدمه

پیشگفتار همه مارها نمي خزند یک برنامه کامپیوتری مجموعه ای از دستوراتی هستند که کامپیوتر را وادار به انجام کاری خاص می کند. در اصل دستوارت شامل قسمت های فیزیکی کامپیوتر نیستند: مثل سیم هاء میکروچیپست های کارت ها، درایو

مطلب کامل

نصب و راه اندازی

نصب و راه اندازی پایتون پیش از شروع ساخت برنامه ها با پایتون، اول باید نصب محیط پایتون را یاد بگیریم. نصب پایتون بسیار ساده هست و تقریبا در اکثر سیستم عامل ها قابل نصب و راه اندازی می باشد.

مطلب کامل

انتخاب ویرایشگر

انتخاب ویرایشگر برای کد نویسی و توسعه ی نرم افزار با هر زبان برنامه نویسی، در ابتدا به یک محیط توسعه نیاز است. پایتون زبان بی توقعی است وبرای تغییر اسکریپت های آن از هر ویرایشگر ساده ای ای مانند

مطلب کامل

شیوه های متفاوت استفاده و اجرا

روش های گوناگون استفاده و اجرا در این فصل با روش های گوناگون اجرای کد ها و ماژول هاو برنامه های پایتونی و همچنین قواعد نحوی(syntax) پایتون آشنا میشوید. این آموزش تقریبا بر روی اکثر سیستم عامل ها عملی است،

مطلب کامل

مفاهیم و قواعد نحوی در پایتون

آموزش syntax ها و قواعد در پایتون زبان پایتون بسیار شبیه به زبان سی، پرل و جاوا میباشد.اگر چه تفاوت هایی هم دارند. اما درکل پایتون یکی از ساده ترین و شیرین ترین قواعد نحوی را دارا میباشد. طوری که

مطلب کامل

خطاها در پایتون

دستور Assert: دستور assert برای راستی آزمایی یک عبارت به کار میرود. اگر در صورت بررسی یک عبارت، نتیجه آن عبارت true بود، برنامه ادامه میابد و در غیر این صورت یک خطای Exception از نوع AssertionError مورد استفاده قرار

مطلب کامل

عملگرها و متغییر ها در پایتون

عملگرها و متغیرها متغیر ها چیزی جز حافظه ای برای ذخیره ارزش ها(مقادیر یا همان value) نیستند. این به این معنی است که وقتی یک متغیر میسازید. مقداری فضا در حافظه ذخیره میکنید. بسته به نوع متغیر، مفسر حافظه مورد

مطلب کامل

رشته ها و متن ها

رشته ها و متن ها در این آموزش، تعدادی متغیر با رشته های پیچیده میسازیم تا آنها را بهتر بفهمیم. یک رشته معمولا متنی است که میخواهید به کسی نشان بدهید یا به خارج از برنامه ای که مینویسید بفرستید.

مطلب کامل

ساختمان های داده و ساختار آنها در پایتون

رشته ها و متن ها در این آموزش، تعدادی متغیر با رشته های پیچیده میسازیم تا آنها را بهتر بفهمیم. یک رشته معمولا متنی است که میخواهید به کسی نشان بدهید یا به خارج از برنامه ای که مینویسید بفرستید.

مطلب کامل